Publications and Presentations

 

Past presentations can be found in SlideShare.

Forthcoming:

Brauer, S., Pajarre, E., Nikander, L., Häkkinen, R., Kettunen, J., Impiö, N., Siklander, P., & Vuopala, E. (2019). Kehittämishankkeet korkeakoulujen työelämäläheisyyden edistäjänä. Käsikirjoitus jätetty arvioitavaksi.

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning – Gamified Progress and Inspiring Assessment. In proceedings of ECGBL 13th European Conference on Games Based Learning 3 – 4 October 2019, Odense, Denmark. Manuscript accepted for publication.

Pakkala, A., Väänänen, I., Virkki-Hatakka, T., Karapalo, T., Kettunen, J., Brauer, S., Heinilä, H., Lehto, S., Niskanen, A., Jalonen, A., Paananen, H., Rintamäki, M., & Ritsilä, J. (2019). Työelämätaidot ja pedagogiset käytänteet korkeakoulutuksessa – Hyväksi havaittuja ja kehitteillä olevia käytänteitä. Käsikirjoitus jätetty arvioitavaksi.

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning – Digital Open Badge-Driven Learning – A Doctoral Thesis Summary. Manuscript accepted for publication.

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning –Competence-based Professional Development for Vocational Teachers (lectio praecursoria). Manuscript accepted for publication.

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning – Practical Applications to Support Emerging Ecosystems. Manuscript accepted for publication.

Publications to have a look at:

Brauer, S., & Talonen, E. (2019). The Concept of Desired Competences in Digital Open Badge-Driven Learning/ Konceptet för Önskad Kompetens i Kompetensmärkesstyrt Lärande. Conference proceedings in NordYrk, Arcada 12.-14.6.2019 Helsinki, Finland. 121-122. http://nordyrk.net/wp-content/uploads/2019/06/Abstracts-2019-list-of-all.pdf

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning. Presentation in Validation of Prior Learning for education and the labour market. Berlin Biennale 7.-8.5.2019. Berlin, Germany. DOI: 10.13140/RG.2.2.11281.89448

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning – Inspiring Practices for Emerging Ecosystems of Competence Development. Presentation in Second policy learning forum: Unlocking the potential of learning at the workplace by, and for, teachers and trainers in VET. 9.-10.4.2019. Thessaloniki, Greece. DOI:10.13140/RG.2.2.12722.45760

Brauer, S. (2019). Opettamisen ja oppimisen tulevaisuus. Esitys. Digisti yhdessä –seminaari, Tulevaisuustyöpaja 22.3.2019. Helsinki. DOI:10.13140/RG.2.2.24350.18247

Brauer, S. (2019). Osaamismerkein ohjautuva oppiminen – innostavat tukirakenteet pelillistettyyn oppimiseen. SeOppi, 1, 8-9.

Kullaslahti, J., Ruhalahti, S., & Brauer, S. (2019). Professional development of digital competences: standardised frameworks supporting evolving digital badging practices. Journal of Siberian Federal University. Humanities and Social Sciences, 12(2), 175-186. DOI: 10.17516/1997-1370-0387.

Brauer, S., Korhonen, A-M. & Siklander, P. (2019). Online scaffolding in digital open badge-driven learning. Educational Research. DOI: 10.1080/00131881.2018.1562953

Brauer, S. (2019). Digital Open Badge-Driven Learning –Competence-based Professional Development for Vocational Teachers (doctoral dissertation). Acta Universitatis Lapponiensis 380. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-337-110-1

Karjalainen, A., Aalto, S., Alaniska, H., Brauer, S., Erkkilä, R., Guttorm, T., Haapakoski, P., Halonen, L., Hanhela, P., Happo, I., Heiskari, K., Huhtala, J., Huttu, P., Junkkari, M., Kiviniemi, K., Karjalainen, P., Kepanen, P., Kilja, P., Korento, K., Korkala, H., Kotimäki, E., Koukkari, M., Kuortti, K., Laajala, T., Lehtelä, P-L., Liu, T., Liukkonen, M., Länsitie, J., Nissilä, S-P., Oikarinen, P., Paaso, A., Pelkonen, T., Perunka, S., Pietilä, M., Pousi, J., Räinä-Räisänen, A., Räisänen, M., Rusanen, T., Salo, J., Stevenson, B., Talonen, E., Tenno, T., Tikkanen, S., Viitala, T., Virkkula, E. & Wenström, S. 2018. Seitsemän havaintoa onnistuneesta osaamisperusteisesta koulutuksesta. Teoksessa A. Karjalainen (toim.) Osaamisen opettaja. ePooki. Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 56. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2018102938973.

Brauer, S., Kiviniemi, K., Länsitie, J., Stevenson, B. & Tenno, T. 2018. Digitaalisuus osaamisperusteisessa oppimisessa. Teoksessa A. Karjalainen (toim.) Osaamisen opettaja. ePooki. Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 56. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2018102938955.

Brauer, S., Heiskari, K., Länsitie, J., Tenno, T. & Rusanen, T. 2018. Osaamismerkki − Aito kokemus osaamisperusteisuudesta. Teoksessa A. Karjalainen (toim.) Osaamisen opettaja. ePooki. Oulun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 56. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2018102638908.

Brauer, S., Ruhalahti, S., & Hallikainen, V. (2018). Digital professional learning triggers: in an online badge driven process. Education in the North, 25(1-2). https://www.abdn.ac.uk/eitn/journal/545/

Brauer, S. (2018). Työelämälähtöiset osaamismerkit – toivotusta osaamisesta tunnistettavaa https://pelimerkit.metropolia.fi/2018/08/09/tyoelamalahtoiset-osaamismerkit-toivotusta-osaamisesta-tunnistettavaa/

Brauer, S., Ruhalahti, S., & Pakanen, L. (2018). Digitaaliset osaamismerkit – merkillä on väliä    [Digital open badges – Badges do matter]. Retrieved from                       https://pelimerkit.metropolia.fi/2018/05/07/digitaaliset-osaamismerkit-merkilla-on-valia/

Brauer, S., Kettunen, J. & Hallikainen, V. (2018). “Learning Online” for vocational teachers –    Visualisation of competence-based-approach in digital open badge-driven learning. The Journal of Professional and Vocational Education: Vocational education and training in the Nordic countries, 2, 13-29.

Stockley, P., Lius, E., & Brauer, S. (2017). ‘Learning Online’ introduced open badges to teachers’ professional development. [Badge News]. Retrieved from Open Badge Factory Website https://openbadgefactory.com/badgenewsobfcase7/.

Brauer, S. & Siklander, P. (2017). Competence-based assessment and digital badging as guidance in vocational teacher education. In H. Partridge (Ed.), Me, Us, IT! Proceedings ASCILITE2017: 34th International Conference on Innovation, Practice and Research in the Use of Educational Technologies in Tertiary Education

Brauer, S., Siklander, P. & Ruhalahti, S. (2017). Motivation in Digital Open Badge-Driven Learning in Vocational Teacher Education. Ammattikasvatuksen aikakauskirja 3/2017.

Brauer, S. (2017). Osaamisperusteisen arvioinnin ja digitaalisten osaamismerkkien vaikutus opiskelijan motivaatioon / Sanna Brauer. // ePooki : asiantuntijablogi. – Oulu : Oulun ammattikorkeakoulu. –  2017 : 7.4.2017 ammatillinen opettajankoulutus; arviointi; http://leevi.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?bibId=205774

 *
 *

Brauer, S. 2015. Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen – oppimistulokset nousuun digitaalisten osaamismerkkien avulla. Konferenssiesitys. AMK- ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät 23.–24.11.2015. Helsinki. http://www.alvar.fi/tutkimuspaivat/tutkimuspaivat_ohjelma_tiivis.pdf

Ruhalahti, S. Brauer, S. & Korhonen, A-M. 2015. Osoita osaamista osaaamismerkein – osaamispisteet pelissä ja avoin verkkokurssi. Konferenssiesitys. Peda-Forum
20.-21.8.2015. Helsinki. https://www.hanken.fi/sites/default/files/atoms/files/osoita_osaamista_osaamismerkein_-_osaamispisteet_pelissa_ja_avoin_verkkokurssi_.pdf

Brauer, S. & Ruhalahti, S. Osoita osaamista osaamismerkein – Oppiminen online & osaamispisteet pelissä. Konferenssin workshop-esitys. Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa ITK15. 15.-17.4.2015. http://www.itk.fi/2015/ohjelma/workshop/282

Brauer, S. Järvinen, S. & Stockley, P. Innostavaa osaamisen tunnustamista osaamismerkeillä – Oppiminen Online. Konferenssin foorumiesitys. Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa ITK15. 15.-17.4.2015. Hämeen kesäyliopiston julkaisuja, sarja B. http://www.hameenkesayliopisto.fi/wp-content/uploads/2015/05/ITKjulkaisu_lowres.pdf s. 16-17.

*

Mattila, P., Brauer, S., Arhippainen, L. & Rantakokko, A. (2013). Towards immersive user-friendly future learning spaces in education.

Mattila, P., Krajnak, J., Arhippainen, L. & Brauer, S. (2012). Education in 3D virtual learning environment: Case Virtual-Mustiala.

 

Julkaisut Oamkin julkaisurekisterissä:

3
Osakohde monografiassa Icon
4
Osakohde monografiassa Icon
5
Osakohde monografiassa Icon
6
Osakohde monografiassa Icon
7
Osakohde monografiassa Icon
Brauer, S. (2009). Teatteri sopii sosiaaliseen mediaan. Repliikki : Suomen harrastajateatteriliiton tiedotuslehti, 4, pp. 6-7.

Save